آیت الله سید احمد خاتمی : تخریب نامزدها حرام است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه این هفته تهران در خطبه اول نماز جمعه افزود : كسانیكه با گفتار ، نوشتار و دیگر ابزارها اقدام به تخریب نامزدهای انتخابات كنند باید بدانند كه این اقدامات قابل پیگرد بوده و در قیامت هم فرد اتهام زننده باید پاسخگو باشد.

وی افزود : رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی از توصیه های مكرر رهبر معظم اتقلاب در باره انتخابات بوده و لازم است مردم خود در این زمینه آمر به معروف و ناهی از منكرباشند و اینگونه نباشد كه برخی بگویند هدف ما مقدس است ، در اسلام هدف وسیله را توجیه نمی كند.

امام جمعه موقت تهران فریب و وعده های دروغ دادن ، تصرف در اموال عمومی برای استفاده در تبلیغات انتخاباتی ، خرید آرا و دادن هدایایی كه بوی رشوه می دهد ، احیای تعصبات ناسیونالیستی و تفرقه آمیز ، حیف و میل ها و تهمت ها و افشاگری های حرام را از دیگر منكرات انتخاباتی عنوان كرد.

آیت‌الله خاتمی افزود: در همه عرصه ها تقوا و بی تقوایی از جمله در عرصه های فردی، خانوادگی، اداری و انتخابات وجود دارد.

وی با بیان اینكه تقوا این است كه حرام و حلال های خدا را رعایت كنیم اظهارداشت: افراد در انتخابات نباید مرتكب منكرات الهی شوند زیرا سراغ منكرات رفتن یعنی بی تقوایی كه همان بد اخلاقی انتخاباتی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به هفت عنصر از منكرات انتخاباتی تصریح كرد: اولین منكرات انتخابات تخریب رقبا و جریان های حامی آن ها با نوشته و گفتارها است كه به نامزدها و هواداران آن ها اعلام می كنم كه بدانند قیامتی در كار است و خودتان را جهنمی نكنید.

وی ادامه داد: تخریب نامزدهایی كه از شورای نگهبان و مراجع مختلف مورد تایید قرار گرفته اند قانونا و شرعا حرام است و مردم باید در این زمینه خود عامر به منكر باشند و از نامزدهای انتخاباتی بخواهند كه به تخریب و توهین به دیگران نپردازند.

امام جمعه موقت تهران یكی دیگر از منكرات انتخاباتی را دروغ گویی عنوان كرد و گفت: وعده دروغ دادن و وعده های سرخرمن و وعده هایی كه در توان نمایندگان نیست نباید در طول این ایام از سوی نامزدها داده شود ؛ به چه حقی برخی ها وعده سرخرمن می دهند كه رای جمع كنند؟

آیت الله خاتمی ، تصرف در اموال عمومی و خصوص یكی دیگر از منكرات انتخاباتی دانست و اظهارداشت: به هر دیواری پوستر چسباندن و پوستر چسباندن در مكان های غیرمجاز تصرف در اموال عمومی و خصوصی است و یكی از مصادیق منكرات است كه حرام است.

وی افزود: خرید رای یكی دیگر از منكرات انتخاباتی است كه برخی ها در ایام انتخابات حاتم بخشی می كنند و هدایایی را به دیگران می دهند و این از منكرات و حرام است و مردم نباید به این افراد رای دهند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان كرد: كسانی كه هنوز به مجلس نرفتند و خلاف شرع راه انجام می دهند وای بحال زمانی كه وارد مجلس می شوند و قدرت می گیرند و مردم نباید به آن ها رای دهند.

وی ادامه داد: بریز و بپاش های انتخاباتی نیز یكی دیگر از منكرات است كه برخی از نامزدها فكر می كنند هر چه عكس و پوستر بیشتری چاپ و پخش كنند مردم به آن ها تمایل بیشتری پیدا می كنند در حالی كه این كار آن ها نتیجه معكوس دارد و در شرایطی صورت می گیرد كه برخی ها برای تحصیل نیاز به دفتر و قلم دارند اما آن ها میلیون ها تومان خرج عكسی می كنند كه زیرپا انداخته می شود.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری یكی دیگر از منكرات انتخاباتی را احیای تعصبات ناسیونالیستی و تفرقه افكنانه عنوان كرد و گفت: تعصبات ناسیونالیستی در دین ما جایی ند ارد و آنچه ملاك است تقوا و جهاد در راه خداست. ما در یك كشور اسلامی زندگی می كنیم و شهرهای ما مثل انگشت هایی هستند كه در كنار هم قرار دارند و تعصبات ناسیونالیستی در كشور ما معنایی ندارد.

آیت الله خاتمی افزود: تهمت و افشاگری های حرام از جمله منكراتی است كه نه تنها در انتخابات بلكه در همه جا منكر است و وقتی مومن به برادر دینی خود تهمت سیاسی ، اقتصادی و اخلاقی بزند ایمان از دل او بیرون می رود.

وی اظهارداشت: از همه نامزدها كه این هفته تبلیغات انتخاباتی صورت می دهند خواهش می كنم مرتكب این منكرات نشود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به عواملی كه زمینه ساز نصرت الهی است، خاطرنشان كرد: تقوا، دفاع از دین، حركت در خط ولایت، صبر و احسان از عواملی است كه یاری خداوند را به دنبال دارد.

سیام**7378**1568**1542





:: برچسب‌ها: سفر , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: